Korv i ugn och kålrotspommes

Följ min blogg med Bloglovin

 

Detta var något jag improviserade ihop häromdagen och det blev så lyckat! Så här kommer receptet:
 
Korv i ugn
 
Ingredienser
1 Falukorv (Jag tog en halv ring, vilket blev tio skåror)
½ Lök
1 dl grädde
4 msk creme fraiche 34%
Valfri krydda (Jag använde mig av paprikakrydda, salt, vitpeppar och svartpeppar)
ca 250 g ost

Tillagning
Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop grädde, lök, fraiche och krydda. Skär som skåror i falukorven, lägg den i en ugnsäker form och häll sedan gräddblandningen över korven. Osten river du och strör över. In i ugnen i ca 20 minuter (osten ska ha fått färg). 

Kålrotspommes
Skär kålroten i pommesliknande bitar, koka sedan bitarna i ca 7 minuter, stek sedan i mycket olja tills gyllenbruna/bruna. 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0